Sprawdź aktualności ŚDS

Zamówienia Publiczne
Biuletyn Informacji Publicznej
Zajęcia klubowe

Wideo spotkania dla uczestników

Wylosuj zdjęcie z naszego archiwum

Zajrzyj na naszego bloga 123tworzyszTy

e-mail: sds@sds.krotoszyn.pl

Toruń-Malbork 2011

Nasze podróże » Toruń-Malbork 2011

W dniach 18 i 19 sierpnia wybraliśmy się na kolejna wycieczkę. Tym razem droga powiodła nas na północ. Chcieliśmy zobaczyć piękny Toruń oraz majestatyczny Malbork. Pogoda jak zwykle była nam bardzo przychylna. W dobrych nastrojach, głodni wrażeń wyruszyliśmy o godz. 6.00 rano z naszego Domu w kilkugodzinną podróż do Torunia. Jak zawsze naszym przewodnikiem była ulubiona Pani Maria, która w ciekawy i często zabawny sposób opisywała mijane przez nas miejsca. Toruń okazał sie przepieknym miastem, pełnym zabytków i ciekawych historii. Nie obyło sie bez odwiedzin w żywym muzeum piernika, gdzie wszyscy własnoręcznie mogliśmy zrobić pierniki. Ziwedzilismy piekne kościoły, miejsca związane z Mikołajem Kopernikiem, zobaczyliśmy też fantastyczny film w Toruńskim Orbitarium - to własnie to miejsce zrobiło na uczestnikach najwieksze wrażenie. Wieczorem czekala nas jeszcze jedna niespodzianka - nocne zwiedzanie wojskowych umocnień przy świetle pochodni - prawdziwa przygoda. Nocleg w forcie, w ktorym do niedawna stacjonowali jeszcze żolnierze okazał sie nie lada przygodą.

Wypoczęci rankiem wyruszyliśmy w dalszą drogę - do Malborka. Podróżowalismy w deszczu, ale gdy tylko ukazał nam się zamek na niebo wyszło słońce i mogliśmy zwiedzać Malbork w przyjemnym jego blasku. Krzyżacka forteca zrobiła na nas ogromne wrażenie. Dzień w Malborku zakończyliśmy pysznym i obfitym obiadem. Do naszego rodzinnego miasta wróciliśmy ok. godz. 23.00.